L' aplicació web funciona amb un correu electrònic amb el que et pots registrar. Tindràs un perfil, els teus missatges públics anomenats Tweets (piulades), Followers (seguidors) i Following (seguints).
Són els missatges personals que es faran públics a la red. Tenen un límit de caràcters per escriure (140) i es poden escriure notícies, spam, autopromoció d'empreses, converses entre usuaris, paraules que no tenen cap sentit i els famosos Retuits (RT).
Captura pròpia |
Quan vas al perfil d'un usuari, ja sigui persona, grup, entitat... Hi ha un botó de color blau on posa "Seguir". Això és útil per seguir totes les actualitzacions, els Tuits que faci, i també tots els Retuits o relacions que facin d'ell.
Alhora, igual que tu ho pots fer, altres usuaris et poden seguir.
El Tuiter es caracteritza per diversos termes pròpis i especials. Trobem els Retweet abans esmentats (tornar a tuitejar un Tweet d'algú sense deixar d'indicar l'autor) o els Trendding Topic (els temes més parlats, els temes de moda...). Trobem també els hashtags identificats amb #. Aquest símbol va seguit d'un tema, una frase...que qualsevol usuari pot fer-ne ús. Una eina amb la que podem trobar i fins i tot crear aquestes etiquetes (hashtag) és Twubs.
Com es creen? Anem a "Registrer Hashtag". Allà escollim el nom i la categoria a la que pertany i ja el tenim.
En definitiva, Twitter s'ha convertit en una forma lliure i internacional d'expressar-se i on cada dia més gent es troba connectada.
_____________________________________________________________________________________________________
A continuació poso, amb un hashtag ja creat (en aquest cas amb el de #giticn12, de la classe de Gestió de la informació i TIC) un cuadre inserit a partir d'una direcció d'HTML on es veu tota la gent que l'utilitza, que està parlant d'això.
Alhora, igual que tu ho pots fer, altres usuaris et poden seguir.
El Tuiter es caracteritza per diversos termes pròpis i especials. Trobem els Retweet abans esmentats (tornar a tuitejar un Tweet d'algú sense deixar d'indicar l'autor) o els Trendding Topic (els temes més parlats, els temes de moda...). Trobem també els hashtags identificats amb #. Aquest símbol va seguit d'un tema, una frase...que qualsevol usuari pot fer-ne ús. Una eina amb la que podem trobar i fins i tot crear aquestes etiquetes (hashtag) és Twubs.
Captura pròpia |
Com es creen? Anem a "Registrer Hashtag". Allà escollim el nom i la categoria a la que pertany i ja el tenim.
Captura pròpia |
_____________________________________________________________________________________________________
A continuació poso, amb un hashtag ja creat (en aquest cas amb el de #giticn12, de la classe de Gestió de la informació i TIC) un cuadre inserit a partir d'una direcció d'HTML on es veu tota la gent que l'utilitza, que està parlant d'això.
També afegeixo un enllaç on trobareu totes les "etiquetes" més utilitzades i populars del 2011, apart dels més populars.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada